TR EN

Hasar ve Tazminat İşlemleri

Zor anlarda hayatınızı kolaylaştırıyoruz

Hasar ve tazminat talebinde bulunmak veya mevcut talebinizin durumunu takip etmek için doğru yerdesiniz.

Poliçeniz kapsamında ücretsiz sunulan hizmetlerden faydalanmak için buraya tıklayın.

Size poliçenizle ilgili nasıl yardımcı olalım?

01
Eğer mümkünse herhangi bir girişimde bulunmadan önce 24 saat boyunca hizmet veren 444 4 729 numaralı Ray Sigorta Çağrı Merkezi’ni arayarak harcama için ön onay alın

Ön onay için gerekli bilgiler:

  • Adınız ve soyadınız
  • Seyahat poliçe numarası ve geçerlilik tarihi
  • Size ulaşılabilecek yer ve telefon numarası
  • Karşılaşılan problem ve istenen yardımın türü

Acil tıbbi nedenlerle veya mücbir sebep hallerinde ön onay alamadığınız durumda acil yardım hizmeti alabileceğiniz en yakın sağlık kuruluşuna gidin ve azami 7 gün içerisinde aldığınız hizmetler ve durumunuzu şirketimize bildirin.

02
Yaşadığınız acil durum, rahatsızlık ve/veya olayla ilgili sigortalı (veya refakatçi) olarak gereken ödemeyi yapın ve ödemeye ilişkin dekontu, fiş, fatura aslını, banka hesap ekstresini, kredi kartı slibini ve/veya tıbbi tedavi evraklarını mutlaka saklayın.

Ödemeye ilişkin bu kayıtlar, daha sonrasında şirketimizden tazminat talebinde bulunacağınız zaman gerekli olacak.

03
Şirketimizden tazminat talebinde bulunun.

Tazminat talebinde bulunmadan önce MUTLAKA HAZIR BULUNDURUN!

  • Poliçe kopyası
  • Eğer yurt dışında bulunduğunuz esnada rahatsızlık ve/veya olay gerçekleşti ise Pasaportun resimli sayfaları ve Türkiye’ye giriş-çıkış tarihlerini gösteren damgalı sayfaların fotokopisi (Hem sigortalı hem de refakatçisi için)
  • Resmi kimlik fotokopisi (Hem sigortalı hem de refakatçisi için)
  • Tazminat talebine ilişkin yazılı beyan

Yukarıdakilere ek olarak, aşağıda belirtilen kapsama giren talepleriniz için ihtiyaç duyulan ek bilgi ve belgeleri temin etmeyi unutmayın!

  • Hastane raporları
  • Hastane faturası aslı, ödeme yapıldıysa ödeme dekontları
  • Hastane raporları
  • Ölüm belgesi
  • Havayolunun kayıp, zarar ya da çalınma raporu
  • İlgili havayolu şirketine başvurulduğunu gösteren belge
  • İlgili havayolunun tazminat talebine ilişkin verdiği sonuç belgesi
  • Bagajın gecikmeli teslim alındığını gösteren ilgili havayolu şirketinin belgesi
  • Sigortalının acil kişisel ihtiyaçlarını karşılaması için yapmış olduğu masrafların orijinal faturaları
  • Tur Kayıt Sözleşmesi
  • Tur Kayıt Faturası
  • Hastane raporu
  • Tur kaydına ilişkin ödeme makbuzu, banka hesap ekstresi veya kredi kartı slibi
  • İlgili tur acentesinin tur iptalinin gerçekleştiğini teyit eder tur iptal belgesi
  • Tur Kayıt Sözleşmesi
  • Tur Kayıt Faturası
  • Hastane raporu
  • Tur kaydına ilişkin ödeme makbuzu, banka hesap ekstresi veya kredi kartı slibi
  • İlgili tur acentesinin tur iptalinin gerçekleştiğini teyit eder tur iptal belgesi
  • Konsolosluğun vize reddine ilişkin antetli kağıda yazılmış kaşeli ve imzalı belgesi
  • Hastane ve uçuşa elverişlilik raporu
  • Hastane faturası
  • Hastane ve uçuşa elverişlilik raporu
  • Hastane faturası
  • Seyahat edecek kişinin uçak bileti ve konaklama faturası
  • Ölüm belgesi
  • Uçak bileti
  • Olayı gösteren resmi makamlardan alınmış bir belge (Polis raporu, İtfaiye raporu gibi)
  • Uçak bileti
  • İlgili havayolu şirketinden alınması gereken rötarın olduğunu gösteren belge veya rapor
  • Rötar nedeniyle sigortalının yaptığı harcamaları gösteren orijinal fatura, fiş veya makbuzlar
  • Kazaya ilişkin polis raporu
  • Ölüm durumunda ölüm raporu
  • Sakatlık durumunda maluliyet derecesini gösteren raporlar
  • Hastane raporları
  • Polis raporu
  • Çalınan eşyaların listesi (marka ve model belirtilerek), varsa eşyaların fatura, fiş veya makbuzları yok ise tahmini alış yılı ve ücretleri
  • Pasaportun çalınması durumunda emniyetten alınması gereken giriş çıkış belgesi
  • Hastane raporu
  • Konaklamaya ilişkin fatura
  • Nakit avans talebine ilişkin yazılı beyan
  • Garanti belgesi (sigortalının yetkilendirdiği bir kişinin ilgili tutarı geri ödeyeceğine dair taahhütname/beyan)
  • Acil durum raporu (cüzdan çalınması, hastalık veya kaza gibi öngörülemeyen durumu ispatlayan belge – polis raporu, hastane raporu vs.)
  • Gecikmeye istinaden havayolu tutanağı
  • Acil harcamalara ilişkin fiş/fatura
  • Hastane raporu
  • Seyahat edecek kişinin uçak bileti
  • Yaşanan gecikmeye istinaden mücbir sebebi gösteren havayolu tutanağı/beyanı
  • Uçak bileti kopyası
  • Acil harcamalara ilişkin fiş/fatura
  • Acentenin iflas ettiğine dair kanunen yetkili mercilerden alınan ilan
  • Tur faturası
  • Tur kayıt formu/sözleşmesi
  • Seyahat Acentesinden Kaynaklanan Hizmet Kusuruna ilişkin acente beyanı
  • Vize başvuru belgesi
  • Vize red belgesi
  • Vize harcı dekontu/makbuzu

Sitemizin işlemesini sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler kullanıyoruz. Kullanılan çerezlerle ilgili detaylı bilgi almak ve çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Gizlilik ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Sitemizin işlemesini sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler kullanıyoruz. Kullanılan çerezlerle ilgili detaylı bilgi almak, çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

OKUDUM