TR EN

Hasar ve Tazminat İşlemleri

Zor anlarda hayatınızı kolaylaştırıyoruz

Hasar ve tazminat talebinde bulunmak veya mevcut talebinizin durumunu takip etmek için doğru yerdesiniz.

Poliçeniz kapsamında ücretsiz sunulan hizmetlerden faydalanmak için buraya tıklayın.

Size poliçenizle ilgili nasıl yardımcı olalım?

01
Eğer mümkünse herhangi bir girişimde bulunmadan önce 24 saat boyunca hizmet veren 444 4 729 numaralı Ray Sigorta Çağrı Merkezi’ni arayarak harcama için ön onay alın

Ön onay için gerekli bilgiler:

  • Adınız ve soyadınız
  • Seyahat poliçe numarası ve geçerlilik tarihi
  • Size ulaşılabilecek yer ve telefon numarası
  • Karşılaşılan problem ve istenen yardımın türü

Acil tıbbi nedenlerle veya mücbir sebep hallerinde ön onay alamadığınız durumda acil yardım hizmeti alabileceğiniz en yakın sağlık kuruluşuna gidin ve azami 7 gün içerisinde aldığınız hizmetler ve durumunuzu şirketimize bildirin.

02
Yaşadığınız acil durum, rahatsızlık ve/veya olayla ilgili sigortalı (veya refakatçi) olarak gereken ödemeyi yapın ve ödemeye ilişkin dekontu, fiş, fatura aslını, banka hesap ekstresini, kredi kartı slibini ve/veya tıbbi tedavi evraklarını mutlaka saklayın.

Ödemeye ilişkin bu kayıtlar, daha sonrasında şirketimizden tazminat talebinde bulunacağınız zaman gerekli olacak.

03
Şirketimizden tazminat talebinde bulunun.

Tazminat talebinde bulunmadan önce MUTLAKA HAZIR BULUNDURUN!

  • Poliçe kopyası
  • Eğer yurt dışında bulunduğunuz esnada rahatsızlık ve/veya olay gerçekleşti ise Pasaportun resimli sayfaları ve Türkiye’ye giriş-çıkış tarihlerini gösteren damgalı sayfaların fotokopisi (Hem sigortalı hem de refakatçisi için)
  • Resmi kimlik fotokopisi (Hem sigortalı hem de refakatçisi için)
  • Tazminat talebine ilişkin yazılı beyan

Yukarıdakilere ek olarak, aşağıda belirtilen kapsama giren talepleriniz için ihtiyaç duyulan ek bilgi ve belgeleri temin etmeyi unutmayın!

Yaralanma ve ani hastalık nedeniyle yurt içi ve yurt dışında tıbbi tedavi için;

  • Hastane raporları
  • Hastane faturası aslı, ödeme yapıldıysa ödeme dekontları

Vefat eden sigortalının nakli

  • Hastane raporları
  • Ölüm belgesi

Bagaj kaybı ve zarar görmesi, bagajın çalınması

  • Havayolunun kayıp, zarar ya da çalınma raporu
  • İlgili havayolu şirketine başvurulduğunu gösteren belge
  • İlgili havayolunun tazminat talebine ilişkin verdiği sonuç belgesi

Gecikmeli bagaj (12 saat ve üzeri gecikmeler için)

  • Bagajın gecikmeli teslim alındığını gösteren ilgili havayolu şirketinin belgesi
  • Sigortalının acil kişisel ihtiyaçlarını karşılaması için yapmış olduğu masrafların orijinal faturaları

Mücbir sebeplerle katılımcının tur iptali

  • Tur Kayıt Sözleşmesi
  • Tur Kayıt Faturası
  • Hastane raporu
  • Tur kaydına ilişkin ödeme makbuzu, banka hesap ekstresi veya kredi kartı slibi
  • İlgili tur acentesinin tur iptalinin gerçekleştiğini teyit eder tur iptal belgesi

Yaralanma, hastalık veya taburculuk durumunda sigortalının nakli veya geri dönüşü

  • Hastane ve uçuşa elverişlilik raporu
  • Hastane faturası

Sigortalıya yapılacak tedavi nedeniyle sigortalının aile üyelerinden birinin seyahati ve konaklaması

  • Hastane ve uçuşa elverişlilik raporu
  • Hastane faturası
  • Seyahat edecek kişinin uçak bileti ve konaklama faturası

Birinci derece aile üyelerinden birinin ölümü nedeniyle geri dönüş seyahati organizasyonu

  • Ölüm belgesi
  • Uçak bileti

Evde meydana gelen hasar nedeniyle beklenmeyen geri dönüşün organizasyonu

  • Olayı gösteren resmi makamlardan alınmış bir belge (Polis raporu, İtfaiye raporu gibi)
  • Uçak bileti

Rötar

  • İlgili havayolu şirketinden alınması gereken rötarın olduğunu gösteren belge veya rapor
  • Rötar nedeniyle sigortalının yaptığı harcamaları gösteren orijinal fatura, fiş veya makbuzlar

Kaza durumunda sakatlık/ölüm

  • Kazaya ilişkin polis raporu
  • Ölüm durumunda ölüm raporu
  • Sakatlık durumunda maluliyet derecesini gösteren raporlar
  • Hastane raporları

Kapkaç

  • Polis raporu
  • Çalınan eşyaların listesi (marka ve model belirtilerek), varsa eşyaların fatura, fiş veya makbuzları yok ise tahmini alış yılı ve ücretleri
  • Pasaportun çalınması durumunda emniyetten alınması gereken giriş çıkış belgesi

Yaralanma veya hastalık nedeniyle konaklama süresinin uzatılması

  • Hastane raporu
  • Konaklamaya ilişkin fatura

Nakit avans

  • Nakit avans talebine ilişkin yazılı beyan
  • Garanti belgesi (sigortalının yetkilendirdiği bir kişinin ilgili tutarı geri ödeyeceğine dair taahhütname/beyan)
  • Acil durum raporu (cüzdan çalınması, hastalık veya kaza gibi öngörülemeyen durumu ispatlayan belge – polis raporu, hastane raporu vs.)

Çifte rezervasyon sebebiyle gecikme

  • Gecikmeye istinaden havayolu tutanağı
  • Acil harcamalara ilişkin fiş/fatura

Hastanedeki kişinin iş seyahatine devam etmesi için yerine gönderilen kişinin iş seyahati organizasyonu

  • Hastane raporu
  • Seyahat edecek kişinin uçak bileti

Aktarmalı uçuşun kaçırılması nedeniyle gecikme

  • Yaşanan gecikmeye istinaden mücbir sebebi gösteren havayolu tutanağı/beyanı
  • Uçak bileti kopyası
  • Acil harcamalara ilişkin fiş/fatura

Seyahat acentesinin iflası/Seyahat acentesinden kaynaklanan hizmet kusurları

  • Acentenin iflas ettiğine dair kanunen yetkili mercilerden alınan ilan
  • Tur faturası
  • Tur kayıt formu/sözleşmesi
  • Seyahat Acentesinden Kaynaklanan Hizmet Kusuruna ilişkin acente beyanı

    Sitemizin işlemesini sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler kullanıyoruz. Kullanılan çerezlerle ilgili detaylı bilgi almak ve çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için Gizlilik ve Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.